fredag 15. april 2022

Prosjekt drivhus del 2

Jeg har laget et album jeg skal bruke for å holde oversikt over hva som skal gjøres når i drivhuset igjennom året. Albumet har jeg laget fra bunnen av. Jeg begynte med chipboard som jeg kuttet til den størrelsen jeg ville ha. Albumet er 7" bredt, 9" høyt og 3 1/4" tykt. Arkene, klistremerkene og chipboard delene jeg har brukt i albumet er rester fra to serier fra Graphic 45 (time to flourish og place in time). Utsiden er dekorert med mønsterark, chipboard pynt, klistremerker, bling, sommerfugler (punsh fra Martha Stewart) og blader (punsh fra Martha Stewart). Chipbaord bitene med hull i, har jeg tredd inn hampetråd for ekstra pynt. Alle kantene er svertet med distress ink (frayed burlap).


Inni albumet har jeg festet en ring binder fra Tim Holtz idea-ology (ringbinder-large). For å pynte inni albumet har jeg brukt det samme som på utsiden og alle kantene her også er svertet med distress ink (frayed burlap). Alle sidene og skillearkene i dette albumet er rester jeg har hatt liggende fra noen album fra Graphic 45. De første sidene skal jeg bruke til å skrive ned hva jeg gjordet dette året, og de to neste årene. På den måten kan jeg sammenligne flere år og bruke det for å lage den den endelige planen som skal skrives inn bak de forskjellige skillearkene. Tallene på disse arkene er stempler fra Tim Holtz (Merchant CMS 331) og stemplet med versafine clair Nocturne ink. Siden det er stemplet på vellum tørket ikke blekket helt og jeg embosset det med embossingpulver fra Wow (clear matt dull) for å slippe at det ble dratt utover. Det er fire skilleark, ett for hver måned. Månedene er striper som er klippet ut at mønsterarkene. Jeg manglet stripen for desember så den måtte jeg stemple på selv. Jeg har bruk stempler fra Papirdesign (alfabet 4 og alfabet 4 små) og stemplet med versafine clair nocturne ink. Alle arkene med måneder på er festet med magneter så de enkelt kan tas ut og jeg kan skrive hva som skal gjøres den måneden på baksiden av de.







Baksiden av albumet har jeg ikke gjort noe spesielt med.


Takk for at du titter innom, og legg gjerne igjen ett spor etter deg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...