mandag 23. februar 2015

DT for Barnemix med motiv fra Time for Tea

Dette er et prosjekt for Barnemix.no. Her er det jeg skriver om det:


Denne gangen fikk jeg motivet Lets take a selfie fra Time for Tea. Jeg printet motivet i to eksemplarer på ark som passer til Touch tusjene mine.

Fargelegging med Touch tusjer:
Hår: 92, 95 og 97.
Sko og skjørt: 98, 103 og 107.
Telefon: CG 0,5 og 89.
Hud: 131
Munn: 10
T-skjorte: 89, 196 og 198

Utstyrsliste:
Dies: Simon Says Stamp – Stitched Squares.
Blekk: Memento – Tuxedo Black og Versamark.
Mønsterark: Sweet Owl fra First Edition.
Annet: Tykt hvitt ark fra kontorbutikk (250 gram). Ark til Touch tusjer. Svart tusj fra Zig. 3D lim. ATG. Lim. Saks. Mini Scor Board. Svart embossingpulver – Panduro. Bonefolder. Tekststempler. Stamp positioner. Varme pistol. Glitter. Paljetter. Akryl.

Jeg startet med å fargelegge motivet med Touch tusjer.. Så klipper jeg ut motivet og tegner rundt kanten med svart tusj. Nå legger jeg motivet til side og gjør ferdig basene på kortene.

Nå begynner jeg å lage selve basen til kortet. Jeg lager den av hvit kartong i størrelse 6’’ * 12 ‘’, og scorer på midten. Nå begynner jeg å dekorere innsiden. Jeg skjærer til matter i mønsterark til alle sidene på korene. Mattene som skal inni kortene limer jeg fast med ATG. Så stanser jeg ut to matter i hvit kartong med en die. Den ene stempler jeg med en tekst, før begge to limes inni kortet. Baksidene av kortet blir stemplet med stemplet mitt.

Nå er det på tide å dekorere forsiden av kortet. Jeg limer først på mattene av mønsterark som jeg har gjort ferdige. SÅ stanser jeg ut en ramme til selve saker delen. Jeg klipper til en akrylbit som passer bak rammen, og limer den fast på rammen. Bak i shaker delen har jeg et mønsterark som er skjært til i riktig størrelse. Denne stempler jeg med versamark før jeg embosser med svart embossing.  Bak på rammen limer jeg 3D tape rundt hele før jeg fyller det med paljetter og glitter. Nå limes baksiden på. Shakeren festes på forsiden av kortene. Nå finner jeg fram motivene og limer de fast litt over den ene siden på shakeren.

Forsidene:

Innsiden kort 1:

Innsiden kort 2:


Baksidene:



Videotutorial:



Tusen takk for at du titter innom :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...