søndag 1. mars 2015

DT for Barnemix med motiv fra Simply Betty Stamps

Dette kortet er laget for Barnemix.no. Her er det jeg skriver om det:


Denne gangen fikk jeg motivet #Snow Snow digi fra Simply Betty Stamps. Jeg printet motivet i to eksemplarer på ark som passer til Touch tusjene mine.

Fargelegging med Touch tusjer:
Hår og sko: 91, 96 og 97
Kjole: 8, 18 og 138
Belte på kjolen: 8 og 11
Hud: 135 og 136
Lepper: 15
Smykke: 37

Utstyrsliste:
Dies: Spellbinders – elegant ovals..
Blekk: Distress ink – pumice Stone. Archival ink – Watering can.
Mønsterark: Authentique 6*6 uncommon  blokk.
Annet: Tykt hvitt ark fra kontorbutikk (250 gram). Ark til Touch tusjer. Svart tusj fra Zig. 3D lim. ATG. Lim. Mini Scor Board. Bonefolder. Tekststempel fra Kort og Godt. Stamp positioner. Bånd. Blonder. Halvperler. Blomster.

Jeg startet med å fargelegge motivet med Touch tusjer. Så klipper jeg ut motivet og tegner rundt kanten med svart tusj. Nå legger jeg motivet til side og gjør ferdig basene på kortene.

Nå begynner jeg å lage selve basen til kortet. Jeg lager den av hvit kartong i størrelse 5 1/2’’ *11 ‘’, og scorer på midten. Nå begynner jeg å dekorere innsiden. Jeg skjærer til matter i mønsterark til alle sidene på korene. Mattene som skal inni kortene limer jeg fast med ATG. Så stanser jeg ut to matter i hvit kartong med en die. Den ene stempler jeg med en tekst, før begge to limes inni kortet. Baksidene av kortet blir stemplet med stemplet mitt.

Nå er det på tide å dekorere forsiden av kortet. Jeg limer først på matten av mønsterark som jeg har gjort ferdige.  Nå finner jeg fram blonder, bånd og halvperler fra resteskuffen min, for å se om det er noe der som er i passe størrelse. Jeg kan bruke alt og limer dette fast på kortet. Nå stanser jeg ut en matte fra et mønsterark for limer motivet mitt fast på denne. Matten limes på kortet med 3D lim. Til slutt limer jeg på en blomst.

Forsiden av kortet:


Innsiden:



Baksiden:


Videotutorial:



Takk for at du titter innom :)

1 kommentar:

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...