onsdag 4. februar 2015

DT - Barnemix med motiv og ark fra Stitchy Bear

Dette er et DT prosjekt for Barnemix.no. Her er det jeg skirver om prosjektet:


Denne gangen fikk vi velge selv hva vi ville ha og jeg valgte et sett med digitale mønster ark og tilhørende motiv. Settet heter Purple Orchid og er designet av Coosty Creations hos Stitchy Bear. Jeg printet mønsterarkene på tykk hvit kartong (250 gram), og motivet i svart/hvitt på akvarell ark.

Fargelegging med Distress Markers:
Blomst: Dusty Concorde og Squeezed Lemonade i midten.
Blader: Pine Needles.

Utstyrsliste:
Dies: Simon Says Stamp – Stitched Rectangles.
Blekk: Memento – Tuxedo Black og Versamark.
Annet: Tykt hvitt ark fra kontorbutikk (250 gram). Akvarell ark. Svart tusj fra Zig. Vannpensel. 3D lim. ATG. Lim. Saks. Mini Scor Board. Svart embossingpulver – Panduro. Bling. Bonefolder. Tekststempler. Doily. Stamp positioner. Varme pistol.

Jeg startet med å fargelegge motivet med Distress tusjer og vannpensel. . Så klipper jeg ut motivet og tegner rundt kanten med svart tusj. Jeg fester 3D puter bak på motviet og legger det til side.

Nå begynner jeg å lage selve basen til kortet. Jeg lager den av hvit kartong i størrelse 5 1/2’’ * 8 ‘’, og scorer på midten. Nå begynner jeg å dekorere innsiden. Jeg stanser kutter til to matter i mønsterark og stanser ut to matter i hvit kartong med en die. Den ene stempler jeg med en tekst, før begge to limes inni kortet.

Nå er det på tide å dekorere forsiden av kortet. Jeg skjærer til matter av mønsterarket. Nå finner jeg fram embossingpulver, stempel og varme pistol for å få på plass den embossede teksten. Så limer jeg på motivet og tre bling oppe i høyre hjørne. Nå tror jeg at jeg er ferdig med dette prosjektet, men så leser jeg oppgaven en gang til og oppdager at jeg har jo glemt å få med meg en doily på kortet mitt. Jeg finner en doily som jeg deler i to. Så lirker jeg opp den ene siden av motivet og limer den halve doilyen under der, før jeg limer motivet fast igjen. Jeg liker kortet mye bedre sånn det ble nå.

Forsiden:


Innsiden:


Baksiden:


Tutorial:



Takk for at du titter innom :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...