tirsdag 30. desember 2014

DT - Barnemix med stempelmotiv fra StampArt Design

Dette er et DT bidrag for Barnemix.no. Her der det jeg skriver om prosjektet:


Denne gangen fikk jeg motivet Flakey Friends fra StampArt Design. Jeg printet det i svart/hvitt på akvarell ark og tok klart embossingpulver over

Fargelegging med Distress Markers:
Snømann: Pumice Stone
Armer: Gathered Twigs
Hatt: Black Soot
Hjerte på hatten og lue på stjerna: Festive Berries
Skjerf: Fades jeans
Nese og stjerne: Dried Marigold

Utstyrsliste:
Dies: Pierced Snowflakes fra My Favorite Things.
Blekk: Distress ink – Vintage Photo. Archival ink – Potting Soil.
Stempler: Det snør det snør – ukjent
Ark: Mønsterark fra Maja Design – Vintage vinter basic.
Annet: Tykt hvitt ark fra kontorbutikk. Klart embossingpulver fra Ranger. Akvarell ark. Svart tusj fra Zig. Vannpensel. 3D lim. Wink of Stella klar glitterpenn. Glossy Accent. Snow marker. Toffifee eske.

Jeg startet med å fargelegge motivet med Distress tusjer og vannpensel. . Så klipper jeg ut motivet og tegner rundt kanten med svart tusj. Jeg bruker glitterpennen på skjerfet og hjertet for å få litt ekstra pynt på motivet.

Nå finner jeg fram Toffifee esken, måler til  mønsterarket og limer det på esken. Jeg stanser ut to snøfnugg som jeg limer på esken og har glitter penn på. Nå limer jeg snømannen fast på det ene snøfnugget med 3D lim. Teksten stempler jeg og klipper ut for hånd. Limer denne med 3D puter på det andre snøfnugget. Tar Glossy Accent på midten av tekststempel t for å fremheve det litt. Tegner med glitterpenn på noen av snøstjernene som er på mønsterarket. Tilslutt bruker jeg Snow Marker på bunnen for å få litt snø.

Den ferdige esken
:


Tutorial:


Takk for at du titter innom :)

1 kommentar:

  1. Supersøt nisseman, og misunnelig på glitter pennen din ;-)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...