onsdag 27. august 2014

DT for barnemix - dekorert lerret

Dette lerretet er laget som DT for Barnemix. Her er det jeg skriver om det:

Denne gangen har jeg lyst til å lage noe annet enn et kort. Jeg bestemte meg for å dekorere ett lerret. Jeg fant fram et lerret i 20 cm*20cm og grunnet det med hvit gesso. For å få struktur på brukte jeg en stensil fra Crafters Workshop og texture paste fra Ranger. Fargen sprayet jeg på med Heidi Swapp Color shine i fargene mint green og teal.

Nå printer jeg ut motivet garden girl fra Carmens place på papir som passer til touch tusjene mine. Motivet fargelegges med følgende farger:
Hud: 26, 27 og 29
Hår: 92, 96 og 96
Øyne: 74 og 76
Munn: 2 og 4
Kjole: 63, 64 og 67
Sko: 92, 96 og 98
Blomst på kjolen: 35, 37 og 38
Vannkanne: WG1, WG3 og WG3
Blomster i teksten: 37, 56 og 63

Etter at motivet er fargelagt tegner jeg rundt kanten med en svart tusj. Teksten stanses ut med den die fra Spellbinders (small deckled rectangels). Fra grønn Bazzill kartong stanser jeg ut gress med en die fra Memory box. Damen og teksten limes på med 3D lim. I stæsjet mitt finner jeg grønne papirblomster som jeg bruker til å lage blomstene som jenta vanner. Jeg lager stilker og blader (Martha Stewart punsj) til de med grønn Bazzill kartong og fester bling i midten av dem. Vannstrålene tegner jeg på med svart tusj.

For å gjøre ferdig bildet bruker jeg flere av de grønne blomstene på venstre side også. Også disse får bling i midten. Av noe restepapir punsjer jeg ut sommerfugler med en Martha Stewart punsj. De siste detaljene er bling på den ene sommerfuglen, halvperle i halsen til jenta som smykke og zig wink of stella brush clear på blomsten på kjolen.

Bildet av det ferdige lerretet:


Her er en video som viser prosessen:



Takk for at du tiotter innom. Legg gjerne igjen et spor etter deg :)

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott bilde! Moro å lage noe annet enn kort innimellom :)
    klem Unni

    SvarSlett
  2. Nok et nydelig prosjekt fra deg :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentarer. Ha en flott dag :)

Kort

Kortet i dag er et mini slimline kort og det er ikke laget til en spesiell anledning. Basen er kremfarget kartong. Panelene er stanset ut me...